onsdag 22. oktober 2014

Portrettbilder

Hei!
I prosjekt til fordypning fikk vi i oppgave å ta to forskjellig portrettbilder i svarthvitt, ett skulle ha en lysskilde og det andre skulle vi ha to lysskilder. Det vi startet med var og tegne grovskisser, og når vi hadde bestemt oss for hvordan vi ville ha bildene våre måtte vi tegne finskisser. Når vi hadde levert dette til læreren, hadde vi frie tøyler og kunne ta bilder hvor vi ville. Jeg valgte å ta begge bildene i lysstudio på skolen siden der er det ordentlig lys og blits.

Ett punkts lysetting 
To punkts lysetting

Jeg er veldig fornøyd med portrettbildene mine, jeg kunne kanskje vært mer kreativ på bilde nummer to. Men siden jeg var ganske kreativ på bilde nummer en og brukte lang tid på sminken tenkte jeg at det andre bildet skulle bli litt mer enkelt. Men jeg er fornøyd med skyggene på bilde nummer en, fordi skyggen faller nedover nesa hennes. 


Flere innlegg kommer! :) 

- Betina Bay


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar