onsdag 22. oktober 2014

Min komposisjon


I lekse fikk vi i oppgave å ta et bilde og tenke på utsnitt, kontrast, bevegelse, balanse, enhet og fokusormåde. I timen i dag skulle vi kommentere sidekameratens bilde og skrive hva som var bra med bildet, og hva som kan forbedres. Mitt bilde er et gammelt bilde som jeg brukte i fotomappa siden jeg ikke forstod oppgaven. Intensjonen med dette bildet var å fokusere på vannflasken, og få isteflasken i bakgrunnen utydelig.

Her er  Carl August sin vurdering av bildet mitt:

Utsnitt: Halvnær
Kontrast: Størrelse kontrast, flate kontrast, Iste kartong er grønn, som står i kontrast med ellers blå og grå bakgrunn.
Bevegelse: Er ikke bevegelse i bakgrunn.
Balanse: Gjentagelse av fargen blå.
Enhet: Henger sammen via fargebruk.
Fokusområde: Fokuset ligger på flasken, og ved å vise at den er større enn kartongen bak, som ikke er i fokus.
Linjer, Flater: Linjer er at både flasken, kartongen og bakgrunnen for det meste består av loddrette linjer. Flater er asfalt mot plastikk, og stål bygg i bakgrunnen.
Jeg syntes bildet var greit, litt rotete bakgrunn og litt for repetive farger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar